Nieuws

ETSC: Geef prioriteit aan fietser en voetganger

Europese overheden moeten een voorkeursbeleid ontwikkelen voor weggebruikers in met name de steden, gebaseerd op veiligheid, kwetsbaarheid en duurzaamheid. Lopen staat bovenaan in de hiërarchie, gevolgd door fietsen en gebruik van het

Site Kennisnetwerk SPV goed bezocht

Ongeveer 8.000 bezoekers hebben afgelopen maanden de website kennisnetwerkspv.nl bezocht. Het kennisnetwerk heeft als missie om alle kennis over de risicogestuurde aanpak van verkeersveiligheid te delen. De top-3 best gelezen artikelen: Ook

Brabants Verkeersveiligheidsplan gelanceerd

De Brabantse ‘verkeersambassadeurs’ hebben op 13 januari in Oss het Brabants Verkeersveiligheidsplan (BVVP) getekend voor de komende vier jaar. Kern is een risicogestuurde aanpak, gebaseerd op data. Op provinciaal niveau zijn de

Themabijeenkomst kennisnetwerk SPV: Ouderen en Verkeersveiligheid

In het monumentale Muntgebouw in Utrecht werd op woensdag 11 december jl. de laatste SPV- themabijeenkomst van 2019 gehouden. De opkomst was, net als bij de vorige bijeenkomsten, hoog met zo’n 80

Factsheet Databronnen voor risicogestuurd verkeersveiligheidsbeleid

Waar vind ik de juiste informatie om een risicoanalyse te maken? Het Stappenplan Risicoanalyse laat zien hoe je een risicoanalyse kunt maken van het verkeerssysteem in jouw gemeente. Voor een goede risicoanalyse heb je

Vijf maatregelen die we nú kunnen nemen

Het kennisnetwerk SPV heeft in kaart gebracht welke maatregelen op dit moment effectief zijn en draagvlak hebben om de verkeersveiligheid in Nederland verder te verbeteren. Het gaat daarbij om concrete en samenhangende

Quickscan Monitor Startakkoord

Om in kaart te brengen in hoeverre de verschillende regio’s in 2019 een risicoanalyse hebben gemaakt, heeft het Kennisnetwerk SPV een quickscan uitgevoerd. Van begin september 2019 tot begin oktober 2019 hebben

Aangeboden: hulp bij de risico gestuurde aanpak van het SPV!

Wilt u contact met een van de experts? In het Startakkoord Strategisch Plan Verkeersveiligheid 2030 is afgesproken dat elke wegbeheerder een risicoanalyse maakt van het eigen verkeerssysteem en daarmee inzichtelijk krijgt welke

Snel van start met effectieve maatregelen

Wegbeheerders hoeven niet te wachten tot de risicoanalyses klaar zijn om nu al met maatregelen aan de slag te gaan. Het Kennisnetwerk SPV heeft hiervoor de factsheet Snel van start met effectieve

Sneller van start met maatregelen dankzij nieuwe factsheet

In het Startakkoord Strategisch Plan Verkeersveiligheid 2030 is afgesproken dat elke wegbeheerder een risicoanalyse maakt van het eigen verkeerssysteem. Dit is niet de makkelijkste opgave voor wegbeheerders, daarom dat zij onder meer de

Winnend paper breekt lans voor proactief aanpakken verkeersonveiligheid

Het paper Verkeersveiligheidsmodel – proactief en risicogestuurd werken aan verkeersveiligheid, geschreven door de afdelingen mobiliteit en onderzoek van Remco Smit van de gemeente Rotterdam, is donderdag tijdens het Nationaal Verkeerskunde Congres in

Terugblik Regiobijeenkomst Gelderland

De bijeenkomst vond plaats op 8 oktober 2019. Op dinsdag 8 oktober waren zo’n 75 mensen in Arnhem bij elkaar uit de zes Gelderse regio’s, de provincie, het ROV Oost-Nederland en de
< 11617181920 >