Geld op de plank voor verkeersveiligheidsprojecten
Onder welke voorwaarden kom je als gemeente in aanmerking voor de investeringsimpuls verkeersveiligheid? Daarover ging de eerste werksessie onder leiding van Berenschot op 20 februari in Utrecht. In het voorjaar zijn er
Taskforce verkeersveiligheidsdata van start
De Taskforce Verkeersveiligheidsdata SPV 2030 is begin dit jaar van start gegaan onder voorzitterschap van het ministerie van IenW. Er zijn veel data beschikbaar, nieuwe data worden ontwikkeld en ontsloten. De uitdaging
ETSC: Geef prioriteit aan fietser en voetganger
Europese overheden moeten een voorkeursbeleid ontwikkelen voor weggebruikers in met name de steden, gebaseerd op veiligheid, kwetsbaarheid en duurzaamheid. Lopen staat bovenaan in de hiërarchie, gevolgd door fietsen en gebruik van het
Nationale Verkeersveiligheidsprijs 2020
Heeft u een effectief projectresultaat, een innovatief product of een bijzondere samenwerking tot stand gebracht voor de verkeersveiligheid? Dien dan uw bijdrage in voor de Nationale Verkeersveiligheidsprijs 2020. Het gaat niet goed met de
Site Kennisnetwerk SPV goed bezocht
Ongeveer 8.000 bezoekers hebben afgelopen maanden de website kennisnetwerkspv.nl bezocht. Het kennisnetwerk heeft als missie om alle kennis over de risicogestuurde aanpak van verkeersveiligheid te delen. De top-3 best gelezen artikelen: Ook
Brabants Verkeersveiligheidsplan gelanceerd
De Brabantse ‘verkeersambassadeurs’ hebben op 13 januari in Oss het Brabants Verkeersveiligheidsplan (BVVP) getekend voor de komende vier jaar. Kern is een risicogestuurde aanpak, gebaseerd op data. Op provinciaal niveau zijn de
Themabijeenkomst kennisnetwerk SPV: Ouderen en Verkeersveiligheid
In het monumentale Muntgebouw in Utrecht werd op woensdag 11 december jl. de laatste SPV- themabijeenkomst van 2019 gehouden. De opkomst was, net als bij de vorige bijeenkomsten, hoog met zo’n 80
Factsheet Databronnen voor risicogestuurd verkeersveiligheidsbeleid
Waar vind ik de juiste informatie om een risicoanalyse te maken? Het Stappenplan Risicoanalyse laat zien hoe je een risicoanalyse kunt maken van het verkeerssysteem in jouw gemeente. Voor een goede risicoanalyse heb je
Vijf maatregelen die we nú kunnen nemen
Het kennisnetwerk SPV heeft in kaart gebracht welke maatregelen op dit moment effectief zijn en draagvlak hebben om de verkeersveiligheid in Nederland verder te verbeteren. Het gaat daarbij om concrete en samenhangende
Quickscan Monitor Startakkoord
Om in kaart te brengen in hoeverre de verschillende regio’s in 2019 een risicoanalyse hebben gemaakt, heeft het Kennisnetwerk SPV een quickscan uitgevoerd. Van begin september 2019 tot begin oktober 2019 hebben
Aangeboden: hulp bij de risico gestuurde aanpak van het SPV!
Wilt u contact met een van de experts? In het Startakkoord Strategisch Plan Verkeersveiligheid 2030 is afgesproken dat elke wegbeheerder een risicoanalyse maakt van het eigen verkeerssysteem en daarmee inzichtelijk krijgt welke
Snel van start met effectieve maatregelen
Wegbeheerders hoeven niet te wachten tot de risicoanalyses klaar zijn om nu al met maatregelen aan de slag te gaan. Het Kennisnetwerk SPV heeft hiervoor de factsheet Snel van start met effectieve