Effect inframaatregelen eerste tranche: 1072 vermeden verkeersslachtoffers
De infrastructuurmaatregelen uit de eerste tranche verkeersveiligheid voorkomen over een periode van 30 jaar ongeveer 1072 slachtoffers. Dat staat in het rapport ‘Verkeersveiligheidseffecten van 1e-tranchemaatregelen’ van SWOV. In 2020 trok de rijkoverheid
Onderzoek naar acht Europese risico-indicatoren gepubliceerd
De Europese Commissie heeft Baseline-onderzoek gepubliceerd naar acht risico-indicatoren die de verkeersveiligheid in Europese lidstaten beïnvloeden. De risico-indicatoren die in dit project zijn onderzocht, zijn: te hard rijden, rijden onder invloed, afleiding,
Veilige infrastructuur uitgebreid met veilige kruispunten
Het Kennisnetwerk SPV heeft de risico-indicator Veilige infrastructuur uitgebreid met een derde indicator: Veilige kruispunten. Eerder verschenen al de definities voor de indicatoren ‘Veilige wegen’ en ‘Veilige fietspaden’, voor wegen binnen en
Update van factsheet Risico-indicatoren
Het Kennisnetwerk SPV heeft de factsheet Risico-indicatoren verkeersveiligheid geactualiseerd. Risico-indicatoren zijn belangrijke hulpmiddelen om het veiligheidsniveau van specifieke onderdelen van het verkeerssysteem te inventariseren en monitoren. Aan de hand van risico-indicatoren kunnen
Wegbeheerders kunnen wijzigingen voor wegenbestand doorgeven met NWB+
Wegbeheerders kunnen sinds kort wijzigingen in het Nationaal Wegenbestand (NWB) doorgeven met een nieuwe applicatie: NWB+. De toepassing werkt al voor verkeersborden en de eerste vijf wegkenmerken: rijrichting, baan subsoort, snelheden, wegcategorie
Verslag van webinar Verkeersveiligheidsdata: vinden, gebruiken en monitoren
Het Kennisnetwerk SPV hield op 4 april een webinar over verkeersveiligheidsdata, samen met de Taskforce Verkeersveiligheidsdata en het Nationaal Toegangspunt Mobiliteitsdata. Onderdeel van het programma was de lancering van de Landelijke monitor