Nieuws

Jaar extra voor uitvoering maatregelen eerste tranche

Decentrale overheden krijgen tot eind 2022 de tijd om de subsidies te besteden uit de eerste tranche van de Investeringsimpuls verkeersveiligheid. Aanvankelijk was de deadline voor het uitvoeren van de verkeersveiligheidsmaatregelen 30

Korte enquête over voortgang Strategisch Plan Verkeersveiligheid

Het Kennisnetwerk SPV voert voor het Ministerie van IenW een monitor uit naar de afspraken in het Startakkoord SPV. Wij vragen in een korte enquête of je gemeente bezig is met een

Deelnemers aan klankbordgroep Investeringsimpuls gezocht

Het Ministerie van IenW is gestart met het ontwerpen van de tweede tranche Investeringsimpuls verkeersveiligheid. Wil je deelnemen aan de klankbordgroep die meedenkt over de regeling, meld je dan voor maandag 2

Artikel over belang van verkeersveiligheidsdata 

Data zijn belangrijke ingrediënten voor risicogestuurd verkeersveiligheidsbeleid. Over welke data nodig zijn en de toepassing ervan interviewde Nettie Bakker het Kennisnetwerk SPV, de provincie Utrecht en Cyclomedia. Namens het Kennisnetwerk SPV vertelt

Wat kunnen Nederland en provincie Antwerpen van elkaar leren?

De provincie Antwerpen heeft een hoge ambitie voor verkeersveiligheid: geen doden en zwaargewonden in 2030. Hoe geeft de provincie daar handen en voeten aan? Wilma Slinger (Kennisnetwerk SPV) vroeg het aan Kaat

Risico-indicator Veilige verkeersdeelnemers

Een belangrijke voorwaarde voor verkeersveiligheid is dat mensen zelf op een veilige manier deelnemen aan het verkeer. Om de veiligheid van het verkeerssysteem te kunnen meten, is het daarom belangrijk om te weten

De route naar de Zeeuwse Uitvoeringsagenda

Zeeland heeft al sinds een jaar een Uitvoeringsagenda volgens de risicogestuurde aanpak verkeersveiligheid, en was daarmee de eerste provincie. Programmaleider Verkeersveiligheid Jeroen Bakker beschrijft wat de Zeeuwse aanpak uniek maakt. In Zeeland

Taskforce Verkeersveiligheidsdata heeft nieuwe voorzitter

De Taskforce Verkeersveiligheidsdata werkt aan een datahuishouding voor de risicogestuurde aanpak verkeersveiligheid. Voorzitter John Pommer, directeur KpVV-programma (verkeer en vervoer) bij CROW, vertelt wat de taskforce doet en wat de relatie is

IPO en VNG: provincies en gemeenten missen duidelijkheid 

De decentrale overheden werken aan risicoanalyses en uitvoeringsprogramma’s om de verkeersveiligheid te verbeteren. Hoe ver zijn ze intussen gevorderd? Waar lopen provincies en gemeenten tegenaan? Eric de Kievit van het Kennisnetwerk SPV

Expertteam: doel is bereikt, wel nog begeleiding nodig

Antea Group en Royal HaskoningDHV hebben de inzet geëvalueerd van hun expertteam, dat actief was tussen oktober 2019 en juni 2021. Volgens de twee adviesbureaus heeft het team gezorgd voor het vergroten

Oproep VN: verlaag snelheidslimiet naar 30 km/uur

Beperk de snelheidslimiet in de bebouwde kom tot 30 km/uur. Die oproep doen de Verenigde Naties in het kader van de zesde wereldwijde Verkeersveiligheidsweek van 17 tot 23 mei. Een lage snelheid voor motorvoertuigen

Vervoerregio Amsterdam werkt voortvarend aan Regionale Aanpak Verkeersveiligheid 2030

Samen met de vijftien gemeenten zet de Vervoerregio Amsterdam vol in op het verkleinen van risico’s in het verkeer. Hoe verloopt het proces van risicoanalyse naar uitvoeringsprogramma verkeersveiligheid? Marieke van der Meer,
< 1121314151620 >